Wednesday, May 8, 2013

Fuczki/ Fuczki

Gdy byłam w Sanoku, znalazłam bardzo dobrą restaurację z polską i ukrainska tradycyjną kuchnią - Karczma (patrz: Restauracja Karczma). Wszystko co tam zjedlismy z małżonkiem było po prostu rewelacyjne. Jednym z dań były "fuczki" - czyli ciasto naleśnikowe wymieszane z kapustą i smażone na patelni.  I tak do dnia dzisiejszego chodziły za mną. Musiałam je zrobić. Przepis znalazłam w sieci, gdyż kuchnia ukraińska nie jest mi tak dobrze znana ;( A szkoda. Serdecznie polecam ;)
-------------------------------------------------
When I was in Sanok, I found a very good restaurant with traditional Polish  and Ukrainian cuisine - Karczma (see: The Restaurant Karczma). Everything we ate there was sensational. One of the dishes were "fuczki" - pancake batter mixed with cabbage and fried in a pan. They "went after me" up to now. I had to make them. I found recipe on the web, because Ukrainian cuisine is not as well known to me :( What a pity. Highly recommended;)
 





 
Składniki:
250 g kiszonej kapusty
1 szkl mleka
1 szkl mąki pszennej
1 jajko
sól, pieprz świeżo zmielony
2  łyżeczki ostrej papryki
1 łyżeczka kolendry
oliwa z oliwek

Kapustę odcisnąć i posiekać. Gdy jest kwaśna, opłukać w wodzie. Gotować w niewielkiej ilości wody (od czasu do czasu dolewając wodę), aż będzie miekka (ja gotowałam ponad 1 h). Ostudzić. Mleko wymieszać z mąką, jajkiem i przyprawami. Dodać kapustę. Rozgrzać oliwę na patelni. Nakładać ciasto i smażyć z obu stron, aż się zarumieni.
Serwować ze śmietaną  bądź sosem śmietanowo - grzybowym (patrz Sos)

ps.: Proponuję usmażyć 1 racuch i skosztować go, aby się upewnić, iż została dodana wystarczająca ilość przypraw. Ja lubię wersję pikantną.

Inspiracja: wilczyca-mojemniam.blogspot.com
----------------------------------------
Ingredients:
250 g sauerkraut
1 glass of milk
1 glass of wheat flour
1 egg
salt and freshly ground pepper
2 tsp hot pepper
1 tsp coriander
olive oil
Squeeze and chop sauerkraut. When sour, rinse in water. Cook in a small amount of water (occasionally adding water) until soft (I cook more than 1 hour). Cool. Milk mixed with flour, egg and spices. Add the sauerkraut. Heat the oil in a frying pan. Put the batter on the frying pan and fry on both sides until golden brown.
Serve with sour cream or cream & mushroom sauce  (see Sauce)

ps.: Fry a pancake and taste it ,to make sure that you have given sufficient amount of spices. I like the spicy version.


Inspiration: wolf-mojemniam.blogspot.com

No comments:

Post a Comment