Tuesday, December 23, 2014

Pierniki nadziewane dżemem w czekoladzie

Obiecałam mojej kochanej córeczce, że zrobimy pierniki i padło na nadziewane dżemem. Robiłam już różne, ale nigdy nie mogłam znaleźć świetnego przepisu na tego rodzaju pierniki, aż do tego momentu. Przepis jest bardzo prosty a pierniczki super, super mięciutkie i przepyszne ;) Na pewno jeszcze nie raz zagoszczą na naszym stole ;)
Ps.  Moja Ania musiała zanurzyć swoje paluszki w polewie na piernikach :)
 




 

Składniki:
100 g gorzkiej czekolady (min 80%)
1 szkl płynnego miodu
50 g masła niesolonego
1 duże jajko
2 1/2 szkl mąki pszennej + do podsypywania
2 łyżki przyprawy korzennej lub do pierników
1/2 łyżeczki sody
1 czubata łyżka kakao niesłodkiego

Dodatkowo:
dżem truskawkowy
200 g gorzkiej czekolady (min 70%)
3 łyżki masła
kilka łyżek mleka ryżowego

1. Czekoladę (100g)  rozpuścić w kąpieli wodnej.
2. Dodać miód i masło - wymieszać do rozpuszczenia produktów, cały czas mieszając. Odstawić do ostudzenia.
3. W drugiej misce połączyć mąkę, sodę, przyprawę i jajko. Wymieszać. Dodać czekoladę i zagnieść ciasto. Ciasto będzie lepkie.
4. Ciasto owinąć w folię spożywczą i wstawić na ok 40 minut do lodówki.
5. Po wyjęciu z lodówki ciasto cienko rozwałkować, podsypując obfice mąką. Na połowę powierzchni rozwałkowanego ciasta nakładamy, w odstępach, kulki dżemu (wielkość kulki uzależnona od wielkości foremki) i przykrywamy drugą warstwą rozwałkowanego ciasta, lekko ugniatając. Wyciskamy odpowiedni kształt, takk aby "górki dżemu" były na środku piernika.
6. Piekarnik nagrzać do 170 stopni C/ 325 stopni F i piec ok 7 minut.
7. Po wystudzeniu, pokryć czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej z masłem i mlekiem.

Smacznego :)
Inspiracja:  poznajsmakiswiata.blogspot.com



Dodatkowo chciałabym Wam życzyć zdrowych, wesołych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia w gronie rodzinnym i przyjaciół.
 
 
 

No comments:

Post a Comment