Friday, January 18, 2013

Placki ziemniaczane z kiszoną kapustą/ Potato pancakes with sauerkraut

Będąc teraz w USA coraz bardziej tęsknię za Polską i jej tradycyjnymi smakami ... szczególnie za tymi daniami, które robiła moja mama czy babcia ;P Ciągle czuje ich smak i aromat!
Postanowiłam zrobić mojemu małzonkowi niespodziankę i przygotować coś staropolskiego.
Starłam kilogram ziemniaków, dodałam 40 dag kiszonej kapusty, 3 cebule, przyprawy, 3 jajka, trochę mąki i uzyskałam puszystą masę na placki ziemniaczane z kapustą :P
Palce lizać !!!
Nie obyło się bez pochał mojej drugiej połówki.
SMACZNEGO:P
------------------------------------------------
Being now in the U.S. I miss Poland & its traditional flavors ..., especially for dishes made by my mother or my grandmother ;P I still feel the taste and aroma! So, I decided to make a surprise for my husband and made something from old Polish cousine.
I grated a kilogram of potatoes, added 40 grams of sauerkraut, 3 onions, spices, 3 eggsflour, and received the fluffy potato pancakes with sauerkraut: P
ENJOY: P



 
 
składniki:
1 kg ziemniaków
40 dag kiszonej kapusty
3 duże cebule
3 jajka
4 czubate łyżki mąki
sól, pieprz świeżo zmielony,
olej/ oliwa do smażenia

Kapustę drobno posiekać. Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Cebulę pokroić w drobną kostkę i podsmażyć na niewielkiej ilości oleju, aż się zarumieni.
Ziemniaki połączyć z kapustą i cebulą. Dodać jajka, mąkę, sól i pieprz do smaku. Uwaga: najlepsze są z dużą ilością pieprzu - pikantne.

Placki smażyć na gorącym oleju/oliwie z obu stron, aż się zarumienią. Podawać na gorąco z sosem grzybowym, pomidorowym lub śmietaną.

Ps. Gdy ciasto wyjdzie za rzadkie - dodać mąki.
----------------------------------------------------
ingredients:
1 kg of potatoes
40 grams of sauerkraut
3 large onions
3 eggs
4 heaped tablespoons flour
salt and freshly ground pepper,
oil / olive oil for frying
ingredients:
1 kg of potatoes
40 grams of sauerkraut
3 large onions
3 eggs
4 heaped tablespoons flour
salt and freshly ground pepper,
oil / olive oil for frying

Chop finely sauerkraut. Peel the potatoes and grate on a coarse mesh. Cut onions into small cubes and fry in oil until golden.
Combine potatoes with sauerkraut and onions. Add eggs, flour, salt and pepper to taste. Note: The best whera are spicy.
Fry pancakes in hot oil / olive oil on both sides until golden. Serve hot with mushroom, tomato or cream sauce.

Ps. When the cake comes out to rare - add flour.

2 comments:

  1. Uwielbiam placki ziemniaczane ale nigdy nie wpadłam na pomysł aby do ich stworzenia dodać kapustę koszoną... Muszę koniecznie wypróbować :D

    ReplyDelete
  2. Serdecznie polecam ;PP Ja teraz robię tylko z kapustą ;)

    ReplyDelete